Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P64a36v18e59l 32H50e85k

28. 7. 2016 3:33

mooc pjekny

0 0
možnosti
JL

Dekuji vam za vas pohled na cesky jazyk. Osobne, ve svych pozdejsich letech, jsem si letos poridil knihu 'Nova pravidla ceskeho pravopisu'. Verte v me uspokojeni, kdy tezke slovo napred napisi sam a pri kontrole zjistim, ze jsem jeste tu 'gramatiku' nezapomel

0 0
možnosti
Foto

K87a58r82e57l 75C43a45c92h

26. 7. 2016 17:20

Čeština je sice těžký, ale krásný jazyk. Každá doba češtinu nějak formuje a ovlivňuje. Vy si stýskáte na to, že v komerční sféře se oslovení pan nebo paní nahrazuje výrazem uživatel. To je ještě docela přijatelné. Mně však docela dost pohoršilo, když náš personální šéf poslal vedoucím středisek pokyny k hodnocení zaměstnanců, ve kterém radil, jak s námi na onom hodnocení mají lidské zdroje spolupracovat. Veřejně jsem mu vytkl, že použití ekonomické kategorie lidský zdroj v jednání s lidmi je urážlivé a hned jsem měl těžkého nepřítele. Vadí mi také přehnané užívání anglických výrazů počeštěných předponami a příponami. Díky předponám a příponám je však české chemické názvosloví anorganických sloučenin nejdokonalejším na celém světě. I když v mé době jsme mluvili o kysličnících - dnes oxidech, o sirnících - dnes sulfidech atd. Souhlasím, že četba v dětském věku má zásadní vliv na cit pro jazyk. Nikdy jsem příliš neovládal zdůvodňující mluvnická pravidla, ale v naprosté většině případů chybu v textu vidím na první pohled. Mládež dnes mnoho nečte. Myslím tím literaturu. Čtením a psaním mailů se jazykově příliš nezdokonalí - i když obdivuji, jakou rychlostí dokáží na svých mobilech zprávy vyťukat.

0 0
možnosti
VV

Pravda po tech letech na tom psani nejsem nejlepe. Ale mne vzdy temar nadzveden ze zidle, kdyz neko napise dva roky tomu nazad, nebo jeden zdejsi bloger ktery nikdy nenapise pane a jmeno jeste v prvnim padu.

Pravda v jinych zemich slavi dialekt obrodu, ovsem hulvatstvi, sprostota a hloupost by se tolerovat nemely.

1 0
možnosti
OP

Tím nadpisem jste mne dostal, už jsem se chystala vyčinit vám :-)R^

1 0
možnosti
DP

Já myslela, že je to od Větvičky.

5 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS